Windsurfbolt
vissza

Vannak olyanok, akiknek csak az olajos halkonzerv jut eszébe, ha a Szardínia nevet hallja. Aki viszont legalább egyszer volt ezen a csodálatos olasz szigeten, annak örökre az agyába vésődnek a csodálatos türkiz, zöld és mélykék színek, melyek hófehér gömbölyű sziklákkal megtűzdelt, homokos tengerpartokon várják az ideérkező szerencséseket.

Ráadásul, aki tavasszal érkezik, mint ahogy mi tesszük már hatodik éve, annak ez az időszak maga a paradicsom. Kevés turista, lelassult tempó - és ami miatt jövünk - komoly szelek várnak évről évre.

A szombati 1000km-es autóutat könnyedén felejtjük el az éjszakai átkompozás alatt, hogy vasárnap reggel elfoglaljuk szállásunkat Porto Pollo egyik apartmantelepén, ahol Gavino már ismerősen üdvözöl - természetesen egy óra késés után. Kár is korán kelni, a szél inkább délután fúj igazán.

Az érkezés napját kellemes nyugati szélben, 5.3m2-es vitorlával töltjük a félsziget síkvizes oldalán, de az egyre erősödő szélben már a 4.5-es vitorlákat is bevizezzük. Este az áraival csalogató Palau-i pizzériában készülünk a másnapra.

Az előrejelzések biztatóak, majdnem egész hétre erős nyugati szelet jeleznek, igaz a víz hideg (kb. 14 fok) és ha a nap elbújik, akkor kiderül, hogy a levegő sem több 15 foknál. Ennél melegebb szokott lenni, de nem véletlenül hozunk kabátot és sapkát, hiszen volt már ilyen esős, hideg is a megelőző években, mindenre fel kell készülni. Hétfőn az északnyugati hullámos oldalra kirándulunk, de sajnos a szél csak estére - mire visszaérünk Porto Pollóra - érkezik. Azért pár órát így is csúszunk 5.3-mal.

Az atomcsapás keddre marad. Nem akartuk elhinni, de bejött az előrejelzés és egész nap viharos a szél. Mivel a szélmérőnk 87km/ó befújást mutat és az itt tartózkodó brazil szörfcsapat hangos kiabálással jelzi, hogy ők 90km/ó-t is mértek, ezért úgy döntünk, hogy a lehető legkisebb felszereléssel megyünk be, és nem vállaljuk az északnyugati oldal (Marina delle Rose) hullámait. A küzdelem az életért folyik 3.6 - 4.0m2-es vitorlával. A nap végére hozzászokunk a szélhez, de egy kicsit gyengült is talán, már nem megy 60km/ó fölé. Vitorlát azért nem kellett nagyobbat húzni.

A szerdai nap már-már átlagos, 5.3-mal csúszunk pihenésképpen. A következő nap szél nélkül telik el, de nem is nagy baj, mert fáradt tagjaink kissé gyógyulnak legalább. Bepróbáljuk a tavaly felfedezett, Murta Maria falunál lévő keleti szeles spotot, de a levegő nem mozdul viszont néha ömlik az eső.

A windfinderen péntekre sem igérnek szelet erre a környékre, de a nyugati oldalra, Alghero-ba igen. Ez 200km autózást jelent, az elején főleg szerpentinen, de megéri, hiszen azután, hogy a hullámzás miatt nem tudjuk megnézni a közeli Neptun barlangot Capo Caccia-n, kellemes melegben, napsütésben több kilométer hosszú homokos beach fogad erősödő széllel. Itt sokan szörföznek és kiteoznak, és el is mesélik szívesen, hogy a parttól távolabb, hol melyik hullámtörésen biztonságos szörfözni. A bejutás a hullámtörők miatt könnyű, beljebb azonban csodaszép a látvány, ahogy a kétméteres hullám átbukik, és a szél elfújja a vízpárát a tetejéről. Igazi örömszörfözés a mai, a nagyon durva kedd mellett erre biztosan emlékezni fogunk. A szél estére alábbhagy, már csak a magyarok bírják, hogy a legvégén fáradtan egy pizzériába és egy gelateria-ba betérjünk.

Sajnos a hét eltelik, és máris itt a hazautazás napja. Összecsomagolunk, de fél óra múlva kiderül, hogy feleslegesen. A vízen a Porto Pollo-i öbölben és a túloldali Porto Liscia-n a szokásos látvány, mindenki siklásban. Elálló szelet jeleznek, ezért 6.3m2-es vitorlákat szerelünk, de két óra múlva megbánjuk, mert nagyon ráfúj. Erre a kis időre már nem kockáztatunk, nem szerelünk, ki kell használni a szelet és harcolni. A többség 5 - 5.5 körüli vitorlákkal hasít, de mi küzdünk a nagy vásznakkal. Az idő is elrepül, el is fáradunk és ideje indulni.

A kompon a szokásos helyünkön, Walt Disney mesefigurák között éjszakáznánk, de egy hangoskodó társaság végigszórakozza az utat, ezért reggel meggyötörva indulunk haza. Már csak 1000km, és otthon vagyunk, de akár rögtön indulnánk is vissza.